Понедельник, 29.04.2024, 15:21
Приветствую Вас Гость | RSS

Юридическая фирма " НИКА "

Мини-чат
Наш опрос
Оцените мой сайт
Всего ответов: 7
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Главная » 2013 » Февраль » 25 » Як перевести приміщення з категорії нежитлових до категорії житлових?
12:29
Як перевести приміщення з категорії нежитлових до категорії житлових?
 Як перевести приміщення з категорії нежитлових до категорії житлових? 
 

Вашій увазі хочемо представити нову публікацію про переведення нежитлових приміщень в категорію житлових. 

Аналіз ст. 4 Житлового Кодексу Української РСР (далі – ЖК) свідчить, що жилі приміщення в будівлях що знаходяться на території України, утворюють житловий фонд, тому житлові приміщення дачного будинку за своєю суттю належать до житлового фонду і можуть використовуватися для проживання в них.


Проте, відповідно до п. 3 постанови Ради Міністрів УРСР від 11.03.1985 № 105 "Про порядок державного обліку житлового фонду” житлові будинки та жилі приміщення в інших будівлях, призначені для постійного проживання громадян, а також для використання в установленому порядку як службових жилих приміщень підлягають Державному обліку.

Житлові будинки та жилі приміщення в інших будівлях включаються до складу житлового фонду після прийняття їх в експлуатацію державною приймальною комісією, реєстрації і технічної інвентаризації. Не враховуються у складі житлового фонду дачі дачно-будівельних кооперативів незалежно від тривалості проживання в них громадян.

Позиція Головного управління житлового забезпечення Київської міської державної адміністрації також полягає у тому, що дачні будинки не відносяться до житлового фонду, тобто є нежитловими приміщеннями.

Законодавством питання переведення нежилих приміщень до житлового фонду чітко не врегульовано. Порядок такого переведення не визначено.

Вказане питання можливо вирішити шляхом застосування норм ЖК, зокрема ст. 15, якою встановлено, що виконавчі комітети місцевих рад на території своєї компетенції здійснюють державний контроль за використанням і схоронністю житлового фонду (ч. 1 ст. 30); керують житловим господарством, що є у віданні Ради; здійснюють управління житловим фондом місцевих Рад (ч. 1 ст. 18); приймають рішення про надання жилих приміщень у будинках житлового фонду місцевої Ради (ст. 51); видають ордери на жилі приміщення (ч. 1 ст. 58, ч. 1 ст. 122, ч. 2 ст. 141).

Згідно цієї ж статті виконавчі комітети місцевих рад вирішують й інші питання в галузі використання житлового фонду, віднесені до їх відання законодавством.

Разом із тим, ст. 7 ЖК, яка регламентує порядок виключення з житлового фонду жилих будинків і жилих приміщень, встановлює обов’язок періодично проводити обстеження стану жилих будинків державного і громадського житлового фонду, що дозволяє виконавчому комітету ради провести обстеження вказаного приміщення дачного будинку на його відповідність санітарним і технічним вимогам та визнати його придатними для проживання.

З огляду на це, з метою підтвердження належності житлових приміщень дачного будинку до житлового фонду може бути застосована процедура обстеження виконавчим комітетом ради стану жилих будинків державного і громадського житлового фонду на відповідність санітарним і технічним вимогам та визнання їх придатними для проживання (ст. 7 ЖК).

Порядок проведення обстеження стану жилих будинків визначений Положенням про порядок обстеження стану жилих будинків з метою встановлення їх відповідності санітарним і технічним вимогам та визнання жилих будинків і жилих приміщень непридатними для проживання (затверджене постановою Ради Міністрів УРСР від 26.04.1984 № 189, далі — Положення).
Вказана процедура, на наш погляд, може проводитися за наступним алгоритмом:
1. Звернення із клопотанням

Суб’єкт, який здійснює експлуатацію будинку, звертається з клопотанням до органів місцевого самоврядування (його виконавчий орган) щодо обстеження стану жилих будинків з метою встановлення їх відповідності санітарним та технічним вимогам та визнання жилих будинків і жилих приміщень придатними для проживання (п. 3 Положення). В клопотанні має бути зазначено прохання визначити житлово-експлуатаційну організацію, яка буде проводити обстеження.
2. Проведення обстеження

Інженерно-технічними працівниками житлово-експлуатаційних організацій за участю представників громадськості провадиться обстеження стану жилого будинку. У разі необхідності до обстеження жилого будинку залучаються фахівці проектних і науково-дослідних організацій та органів і закладів санітарно-епідеміологічної служби (п. 3 Положення).
3. Складання акту

Житлово-експлуатаційна організація на підставі матеріалів обстеження стану жилого будинку визначає будинок таким, що відповідає санітарним і технічним вимогам, і складає про це відповідний акт, який затверджується керівником вказаної організації (п. 4 Положення).
4. Внесення пропозиції до органу місцевого самоврядування

Житлово-експлуатаційна організація вносить до органу місцевого самоврядування пропозицію про визнання будинку (жилого приміщення) таким, що відповідає вказаним вимогам і є придатним для проживання (п. 5 Положення). При цьому додаються такі документи:

а) акт обстеження стану жилого будинку з відповідним висновком;

б) технічний паспорт жилого будинку з даними про його фізичну зношеність;

в) висновок проектної або науково-дослідної організації (при необхідності) щодо технічного стану жилого будинку (жилого приміщення);

г) висновок органу або закладу санітарно-епідеміологічної служби щодо відповідності жилого будинку (жилого приміщення) санітарним вимогам.

Для визначення придатності житлового будинку для проживання Київською міською державною адміністрацією призначається відповідна комісія. При обстеженні стану жилих будинків відомчого житлового фонду до складу комісії включається також представник органу, який здійснює управління відповідним фондом. Комісія має право залучати в установленому порядку фахівців проектних, науково-дослідних та інших організацій (п. 7 Положення).
5. Прийняття рішення

Міська державна адміністрація розглядає подані комісією матеріали і приймає рішення щодо придатності жилого будинку (жилого приміщення) для проживання. При вирішенні питання щодо жилого будинку відомчого житлового фонду пропозиція комісії щодо використання будинку погоджується з відповідним підприємством, установою, організацією .
6. Оформлення права власності

Власник нерухомого майна подає до  міської ради, а також до реєстратора Комунального підприємства " міське бюро технічної інвентаризації” заяву про оформлення права власності на нерухоме майно з видачею свідоцтва про право власності на об'єкт нерухомого майна (житловий будинок) який в установленому порядку переведений з нежитлового (дачного) у житловий, за умови надання рішення відповідного органу (п. 2.1, абзац одинадцятий пп. "а” п. 8.1 Тимчасового положення про порядок державної реєстрації права власності та інших речових прав на нерухоме майно, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 07.02.2002 № 7/5, зареєстрованим в Мін’юсті 18.02.2002 за № 157/6445).

До заяви про оформлення права власності на нерухоме майно додаються матеріали технічної інвентаризації об’єкта нерухомого майна, а також інші документи, визначені Тимчасовим положення № 7/5 (п. 8.2 Тимчасового положення № 7/5).

Слід зазначити, що відповідно до п/п. 5, 9 і 10 п. "б” ст. 30 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні” до делегованих повноважень виконавчого органу місцевої ради ( міської державної адміністрації) належать облік відповідно до закону житлового фонду, здійснення контролю за його використанням; облік нежилих приміщень на відповідній території незалежно від форм власності, внесення пропозицій їх власникам щодо використання таких приміщень для задоволення потреб територіальної громади; облік відповідно до закону об'єктів нерухомого майна незалежно від форм власності.

За дорученням органу місцевого самоврядування ( міської ради) підготовку документів для видачі свідоцтва про право власності може проводити Комунальне підприємство " міське бюро технічної інвентаризації” (п. 8.3 Тимчасового положення № 7/5). До 01.01.2012 державна реєстрація права власності на об'єкти нерухомого майна, розташовані на земельних ділянках (житловий будинок) проводиться реєстраторами бюро технічної інвентаризації (п. 1 наказу Міністерства юстиції України від 07.02.2002 № 7/5).

Після видачі свідоцтва про право власності на житловий будинок з метою отримання ним адреси в населеному пункті відповідно до п. 41 ч. 1 ст. 26, пп. 1 і 2 частини першої ст. 37 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні” з врахуванням протоколів засідань комісії з питань найменувань та пам’ятних знаків виконавчого органу  міської ради ( міської державної адміністрації)  міська рада може прийняти рішення про затвердження назви вулиці, на якій знаходиться житловий будинок.

Окремим механізмом, який може бути розглянутий при опрацюванні можливих шляхів переведення нежитлового будинку до категорії житлового, можна розглянути повторне прийняття завершеного будівництвом об’єкту в експлуатацію.

Процедура прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів визначена Порядком прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів (затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 № 461).

Просмотров: 7355 | Добавил: админ | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *:
Форма входа
Поиск
Календарь
«  Февраль 2013  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728